Tietoa Keski-Uudenmaan Kehitysvammaisten Tuki ry:stä

Tarkoitus ja toiminnan laatu

Yhdistyksen tarkoituksena on omalla toimialueellaan tukea ja edistää kehitysvammaisille kuuluvaa hoitoa, opetusta, ammattikasvatusta, työhön sijoittamista ja virkistystoimintaa, edistää kehitysvammaisuuteen liittyvää tutkimustyötä ja harjoittaa valistustoimintaa.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys;

1. Toimii yhdyssiteenä jäsentensä välillä, järjestää kokous-, juhla-, esitelmä- ja neuvottelutilaisuuksia sekä suorittaa yhdistyksen tarkoitusperiin ja toimintaan liittyvää tiedotusta.

2.  Tekee viranomaisille, poliittisille päätöksentekijöille ja muille tahoille esityksiä, ehdotuksia kehitysvammaisten palveluiden edistämiseksi ja tietoisuuden lisäämiseksi vammaisuudesta

3.  Tekee muita tarpeelliseksi katsomiaan aloitteita.

Toimintansa tukemiseksi yhdistys;

1.  Voi ottaa vastaan lahjoituksia, avustuksia ja testamentteja.

2.  Järjestää näyttelyitä ja seminaareja sekä asianomaisella luvalla arpajaisia, rahankeräyksiä myyjäisiä ja huvitilaisuuksia.

3.  Voi omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää ja irtainta omaisuutta.

4.  Voi liittyä tai tehdä yhteistoimintaa muiden alan järjestöjen tai yhteisöjen kanssa.

Jäsenet

Yhdistykseen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen.

Yhdistykseen voidaan hyväksyä perhejäseneksi varsinaisen jäsenen kanssa samassa taloudessa asuva henkilö.

Kannattavaksi jäseneksi voidaan hyväksyä yksityinen henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa.

Varsinaiset jäsenet, perheenjäsenet ja kannattavat jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus.

Kunniapuheenjohtajaksi tai kunniajäseneksi voidaan hallituksen esityksestä yhdistyksen kokouksessa kutsua henkilö, joka on huomattavasti edistänyt ja tukenut yhdistyksen toimintaa.

Yhdistyksen y-tunnus on 1577651-4

Postiosoite on:  Fasaanitie 5, 04440 Tuusula

Yhdistys on rekisteröity tällä nimellä jo vuonna 1972.

Me olemme yhdessä yhdistys, sinä ja minä.